Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Η συνταγή της δικαιοσύνης και τα μικρά μυστικά της ευτυχίας!

Η συνταγή της δικαιοσύνης και τα μικρά μυστικά της ευτυχίας!
Αληθινές ιστορίες της διπλανής πόρτας
(23/10/2013 18:02)

...αν κουτσομπόλευα, αν ξενυχτούσα στα μπαράκια, αν απατούσα και λιγουλάκι τον σύζυγό μου η άφηνα ασύδοτα τα παιδιά μου θα ήμουν αποδεκτή κοινωνικά ενώ τώρα δεν είμαι;
 
Του Διονύση Μακρή
 
ΜΕΡΟΣ Ζ
 
Χάθηκε η ουσία και μείναμε τους τύπους, μ’ αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε τις δοκιμασίες με λάθος τρόπο! Έτσι τα αδιέξοδα στην στυγνή καθημερινότητα μας αυξάνονται γεωμετρικά. Αν λαμβάναμε λ.χ. τη δοκιμασία ως πρόσκληση και επίσκεψη Θεού τότε θα ανακαλύπταμε τα βασικά αίτια που την προκάλεσαν και θα διορθώναμε πιθανές αβλεψίες και παρεκτροπές από το νόμο του Θεού. Τη σημερινή κρίση για παράδειγμα αν την εξετάζαμε απ’ αυτή την οπτική γωνία τότε θα κατανοούσαμε ότι φέρουμε προσωπικά και εμείς οι ίδιοι βαριά την ευθύνη... είτε εν γνώσει μας είτε εν αγνοία μας! Γιατί, εύλογα, θα με ρωτήσετε;
Θα αναφερθώ για να κατανοήσετε την ευθύνη που φέρουμε σε ένα και μόνο γεγονός ότι δηλαδή ως Έλληνες συμμετέχουμε σε ένα διαρκές και διαχρονικό έγκλημα που τελείται στην χώρα μας πλέον νόμιμα. Ποιό είναι αυτό; Μα αποζημιώνουμε και με τη βούλα του νόμου νεαρές κοπέλες και γυναίκες που θα προβούν σε εκτρώσεις ανεπιθύμητων, όπως λένε εγκυμοσύνων, επικαλούμενες τον κοινωνικό περίγυρο, την καριέρα τους, τη δεινή οικονομική κατάσταση και μία σειρά άλλων παρόμοιων δικαιολογιών που προκαλούνται κυρίως από εγωπάθειες...   Επισήμως άλλωστε είναι γνωστό ότι μόνο στην Ελλάδα οι εκτρώσεις ξεπερνούν ετησίως τις 400.000 νόμιμες και παράνομες. Το αίμα λοιπόν των αθώων ανυπεράσπιστων ανθρώπων που χύθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες έχει γίνει ορμητικός χείμαρρος, ο οποίος σαρώνει στο διάβα του τα πάντα προκαλώντας κρίσεις και κάθε λογής προβλήματα στην χώρα μας.
Και το πιο τραγικό απ’ όλα είναι ότι οι μαιευτικές κλινικές σ’ όλη την Ελλάδα συντηρούνται όχι τόσο από τα έσοδα των γεννήσεων, όσο απ’ αυτά που προέρχονται από τις εκτρώσεις και μάλιστα τις παράνομες!!! Οι γιατροί εξάλλου εκλαμβάνουν πλέον το φόνο δια της έκτρωσης ως κάτι φυσιολογικό και αντιλαμβάνονται την όλη διαδικασία ως μία απλή χειρουργική επέμβαση.
Να λοιπόν μία βασική σοβαρή αιτία, ένα πνευματικό αίτιο που φυσικό ήταν βάσει του πνευματικού ισχύοντος απαράβατου νόμου να οδήγησε στη γενικευμένη κρίση που μαστίζει την χώρα μας. Κανείς ωστόσο δεν μιλά γι’ αυτήν. Ξέρεις Σοφία τι σημαίνει η απώλεια οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000) τουλάχιστον ψυχών μόνο στην τελευταία 20ετια; Αναρωτιέσαι το τραγικό αυτό φαινόμενο που δείχνει την πνευματική κατάπτωσή μας πως να εκλαμβάνεται για τον ουρανό; Εδώ ένας φόνος ανθρώπου γίνεται και ο νόμος καταδικάζει σε πολλά χρόνια κάθειρξης τον φονιά προκειμένου να συμμορφωθεί. Αναρωτιέσαι λοιπόν σε πόσα χρόνια ποινής θα πρέπει να καταδικάσει το λαό μας ο καλός Θεός για να σωφρονιστούμε; Γιατί όλες αυτές οι αδικοχαμένες ανθρώπινες ψυχές λειτουργούν ως «κατήγοροι δικηγόροι» για τον καθένα από εμάς, όταν φθάσει η ώρα και σταθούμε στο απολογητικό βήμα ενώπιον του Θεού.
Θυμάμαι τι είπε κάποτε ο γέροντας Παϊσιος σε έναν προσκυνητή, ο οποίος τον ρώτησε γιατί ο Θεός δεν φρόντισε, όπως έκανε λ.χ. με τη φυματίωση να αποκαλύψει το φάρμακο για τον καρκίνο, έτσι ώστε να μην πεθαίνουν από την επάρατο νόσο τόσοι και τόσοι άνθρωποι. Ο ταπεινός γέροντας τον κοίταξε και του είπε: Όχι μία φορά αλλά πολλές φορές το έστειλε αλλά τους ανθρώπους αυτούς που θα ανακάλυπταν το σωτήριο φάρμακο δεν τους επιτρέψαμε να γεννηθούν. Τους δολοφονήσαμε ενώ βρίσκονταν ακόμη στην κοιλιά της μάνας τους μέσω της εκτρώσεως. Δεν είναι φοβερή η διαπίστωση του ταπεινού γέροντα;
Ε! ναι λοιπόν καλή μου Σοφία η κρίση που βιώνουμε οφείλεται μεταξύ των άλλων και στην ανωτέρω κερκόπορτα που εν αγνοία η εν γνώσει μας ανοίξαμε για να εισέλθει δικαιωματικά ο Αντίδικος και να μας χορεύει σήμερα στο ταψί του. Αλλά για ποιά κερκόπορτα μιλάω, εδώ του έχουμε επισήμως ανοίξει την κεντρική πύλη της χώρας διάπλατα ενώ συνειδητά του δώσαμε τη δυνατότητα να αλωνίζει ανεξέλεγκτα. Με συγκεκριμένες αποφάσεις και πράξεις εκδιώξαμε και δυστυχώς συνεχίζουμε να το πράττουμε καθετί πνευματικό βυθίζοντας την χώρα σε ένα διαρκές σκοτάδι, μία πνευματική κρίση και φτώχεια... Είναι άλλωστε κοινή η διαπίστωση ότι κοντεύουμε να φθάσουμε και ίσως σύντομα και να ξεπεράσουμε στην ασυδοσία τα Σόδομα και τα Γόμορρα.
- Πρώτη φορά Μανώλη ακούω μία τέτοιου είδους ερμηνευτική προσέγγιση στην παρούσα κρίση. Φυσικά και είναι αλήθεια ότι ακολουθούμε μία ισοπεδωτική τακτική απέναντι στις διδαχές και στον τρόπο ζωής που ορίζει ο Θεός. Ωστόσο ποτέ δεν είχα αναλογισθεί το μέγεθος αυτής της πνευματικής παρακμής, συμπλήρωσε η Σοφία.
- Αυτό έλειπε να μην συμφωνήσεις με τις θεολογικές του απόψεις. Θα ξαφνιαζόμουν μόνο εάν διαφωνούσες! Έχεις τελευταία γίνει πολύ θεούσα ρε αδελφούλα μου, πετάχτηκε και είπε τότε ο Αναστάσης.
- Τι εννοείς καλέ μου φίλε με τον χαρακτηρισμό της αδελφής σου ως θεούσα; Ειλικρινά έχω σφοδρή περιέργεια να μάθω.
-Έλα ρε Μανωλάκι που κάνεις πως δεν ξέρεις; Να η Σοφία το πρωί έχει επιβάλλει στα παιδιά και τον άνδρα της να μην βγαίνουν από το σπίτι πριν πουν το πάτερ ημών. Μετά βγαίνει κι αυτή στην πόρτα και τα σταυρώνει. Τον τελευταίο χρόνο ντύνεται πιο σεμνά, φοράει μακριές φούστες. Τετάρτη και Παρασκευή αλλά και τις σαρακοστές μαγειρεύει νηστίσιμα. Στα παιδιά απαγορεύει να βλέπουν ταινίες λες κι είναι καλογέρια. Απομακρύνθηκε από τις φίλες της επειδή δεν πιστεύουν στο Θεό. Με λίγα λόγια το σπίτι της το μετέτρεψε σε εκκλησία και μοναστήρι.
- Σ’ όλα αυτά που είπες δεν βρήκα κάτι άσχημο. Άρα είναι καλός ο χαρακτηρισμός θεούσα παρά την αρνητική διάσταση που του έδωσες.
- Αυτά που είπα έχουν κάνει την αδελφή μου περίεργη. Είναι απομονωμένη ως οικογένεια από τον υπόλοιπο κόσμο.
-Δηλαδή πως θα ήθελες να ζει η αδελφή σου;
- Έχει τόσα και τόσα πράγματα να κάνει κάποιος σήμερα. Να βγει να πιεί έναν καφέ, να σχολιάσει τις εξελίξεις στο lifestyle, να δει ένα νέο κινηματογραφικό έργο, να πιεί ένα ποτό σε ένα μπαράκι ακούγοντας μουσική. Να μην σπαταλά τον χρόνο του στα βιβλία και στις προσευχές...
- Πλάκα μου φαίνεται κάνεις αδελφέ μου. Δηλαδή αν κουτσομπόλευα, αν ξενυχτούσα στα μπαράκια, αν απατούσα και λιγουλάκι τον σύζυγό μου και άφηνα ασύδοτα τα παιδιά μου θα ήμουν αποδεκτή κοινωνικά ενώ τώρα δεν είμαι; Αλήθεια πιστεύεις πως ο τρόπος ζωής που ετσιθελικά μας επέβαλλαν θα με έκανε ευτυχισμένη; Μάθε λοιπόν μία για πάντα ότι από τότε που ανακάλυψα την πίστη στον Χριστό η ζωή μου απέκτησε νόημα. Γιατί από τότε άρχισα να εκτιμώ και να αγαπώ αληθινά τον άνδρα μου, άρχισα να νοιάζομαι πραγματικά για τα παιδιά μου. Από τότε βρήκα την ηρεμία μου. Τώρα ξέρω που είναι ο θησαυρός της αληθινής ζωής. Άλλωστε ότι ζητήσω από τον Χριστό μου το δίνει.
-Ζήτησε Του, αφού τόσο πολύ σ’ ακούει, να μου δώσει μία καλή δουλειά. Εμένα δεν μ’ ακούει αλλά εσένα...
-Το έχω ζητήσει επανειλημμένως αλλά έχει τους λόγους Του που δεν σου δίνει δουλειά.
- Κοτζάμ Θεός πιστεύεις πως ασχολείται προσωπικά με μένα. Τόσα δισεκατομμύρια άνθρωποι υπάρχουν στη γη μ’ εμένα βρήκε να ασχοληθεί.
- Ο Θεός Αναστάση έχει καθορίσει από τη στιγμή της σύλληψής σου στη μήτρα της μητέρας σου προσωπική γραμμή επικοινωνίας όχι μόνο με σένα αλλά αυτό ισχύει για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, είπε τότε ο Μανώλης! Και πρόσθεσε: Ποιός νομίζεις έδωσε τις πληροφορίες στο γέροντα να σου αποκαλύψει άγνωστες πτυχές της ζωής σου; Κι αυτός που το έκανε τι άραγε να προσδοκά από σένα; Η Σοφία είτε το θέλεις είτε όχι εισήλθε στο άρμα του Χριστού και ήδη προγεύεται τον παράδεισο και την αιωνιότητα. Κι αυτό γιατί μετέτρεψε την οικογένειά της από αδιάφορη και χλιαρή που ήταν απέναντι στον Θεό σε αμιγώς χριστιανική και μάλιστα ορθόδοξη. Θα ήθελες να βλέπεις την αδελφή σου ευτυχισμένη η δυστυχισμένη; Θα προτιμούσες να ντύνεται προκλητικά για να τραβά τα βλέμματα των ανδρών; Πιστεύω πως αν αποκάλεσες αυτή θεούσα τότε για μένα ισχύει το θεούσος η κάτι άλλο πιο χειρότερο;
- Εσύ είσαι θεολόγος και κάνεις τη δουλειά σου, η Σοφία όμως είναι λογίστρια.
 - Δεν κατάλαβα, το ευαγγέλιο, η πίστη και ο Θεός έχουν να κάνουν με το τι επάγγελμα εξασκείς; Άκουσε καλά Αναστάση μου, η πορεία του ανθρώπου είναι κοινή και έχει να κάνει με τη σωτηρία της ψυχής και την αιωνιότητα. Οι διδαχές επίσης του ευαγγελίου απευθύνονται στον καθένα προσωπικά, όπως και ο λειτουργικός νόμος του Θεού. Δεν έχει σημασία ούτε η φυλή, ούτε το χρώμα, ούτε η γλώσσα, ούτε η σωματική διάπλαση... στο αντάμωμα με την εν Χριστώ ζωή! Αχ ρε Αναστάση μου αν ήξερες τους θησαυρούς που κρύβει η Ορθοδοξία είμαι σίγουρος πως θα γινόσουν ένας πολύ καλός θεούσος.
-Αυτό να δω στον αδελφό μου και να μην το πιστεύω!
-Εάν συνεχίζω να κάνω παρέα με εσάς είμαι βέβαιος πως θα κολλήσω το μικρόβιο, είπε χαριτολογώντας ο Αναστάσης.
-Να παρακαλάς να το κολλήσεις για να αλλάξει ολόκληρη η ζωή σου. Γιατί το μικρόβιο αυτό, όπως χαρακτήρισες την αληθινή πίστη στο Θεό δεν σε καθιστά ασθενή και ανήμπορο ούτε οδηγεί σε θάνατο. Αντιθέτως σε οδηγεί στην αληθινή ζωή, σε καθιστά απολύτως υγιή ψυχικά, άτρωτο και γενναίο σαν τον Διγενή Ακρίτα, έτσι ώστε να νικήσεις τον χάρο και το θάνατο και να βιώσεις τις αναστάσιμες χαρές. Είθε όλοι οι Έλληνες να γυρίζαμε στην πίστη και να ανακαλύπταμε τους θησαυρούς της, οι οποίοι θα μας απάλλασσαν οριστικά από την πνευματική και οικονομική κρίση που μαστίζει τον ευλογημένο αυτό τόπο. Όπως χαριτολογώντας λέγει ένας φίλος μου χημικός τις τελευταίες δεκαετίες αφήσαμε τους αγγέλους άνεργους λόγω της αποστασίας μας και φυσικό επακόλουθο τούτου είναι να ταλαιπωρείται ο τόπος μας από την ανεργία...
- Δηλαδή αν προσευχόμουν και είχα επικοινωνία με το Θεό δεν θα ήμουν άνεργος; Πολύ περίεργα και αλλόκοτα μου τα περιγράφεις τα πράγματα. Φαίνεται πως αγνοείς το τι συμβαίνει γύρω μας καλέ μου φίλε.
-Κάθε άλλο! Παρακολουθώ και εγώ ως πολίτης τα τεκταινόμενα γύρω μας και ομολογώ ότι προσωπικά πλήττομαι από την φορολογική πολιτική των κυβερνώντων. Ωστόσο, νοιάζομαι όχι για το πως θα βγάλω λίγα χρήματα για να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις μου αλλά για το πως θα είμαι δίκαιος έναντι του Θεού. Γιατί όπως λέγει ο σοφός προφήτης Δαυίδ ο δίκαιος έναντι του Θεού δεν θα στερηθεί τα αγαθά. Και να δεις καλέ μου φίλε ότι ο Θεός έχει τον τρόπο να φροντίζει ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια έστω κι αν είναι οικονομική.
- Ε! τότε να γίνω και εγώ δίκαιος για να μην στερούμαι τίποτε στη ζωή. Τι πρέπει να κάνω;
- Να ζητήσεις από τον γέροντα, που θα δούμε σε λίγο, να σου δώσει την κατάλληλη συνταγή. Τώρα κοίταξε να είσαι προσεκτικός στο δρόμο γιατί ήδη σε δύο τρία λεπτά τελειώνει η άσφαλτος και αρχίζει χωματόδρομος.
(συνεχίζεται)
 

Συντάκτης: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου